Logo regionálního portálu regionkurimsko.cz

Regionální zpravodajství

Tísňová péče pomáhá seniorům i postiženým. Poskytuje rychlou a účinnou pomoc

web města Kuřim
pondělí 3.6.2019

Ilustrační foto
Autor: CC0 Public Domain

Jednou z priorit 5. komunitního plánu sociálních služeb a souvisejících aktivit správního obvodu ORP Kuřim, týkající se cílové skupiny Senioři a osoby se zdravotním postižením, je zajištění sociální služby tísňové péče.

Tísňová péče je sociální služba, jejímž hlavním cílem je ochránit zdraví a životy starších seniorů a zdravotně postižených osob. Dodává svým klientům pocit bezpečí při každodenním životě, doma i venku. Pomáhá tak žít i ve vysokém věku plnohodnotně, beze strachu a ve vlastním prostředí

Město Kuřim k zabezpečení této služby zakoupilo pro své občany komunikační jednotky EMA – S. Službu tísňové péče bude poskytovat Kabelová televize CZ. Poplatek za využívání služeb tísňové péče bude hradit Město Kuřim. Uživatelé uhradí pouze jednorázové nájemné ve výši 826 Kč bez DPH, tj. 999 Kč s DPH, splatné při uzavření nájemní smlouvy na dobu neurčitou.

Použití „krabičky“ je snadné, po stisknutí červeného tlačítka se během několika minut s vámi spojí operátor linky pomoci. Krabička EMA – S je navíc vybavena funkcí detekce náhlého pádu.

Pro bližší informace kontaktujte odbor sociálních věcí a prevence MěÚ Kuřim:
paní Bc. Taťánu Sojkovou, tel.: 541 422 376
a Mgr. Anetu Štěpánkovou, tel.: 541 422 377.

Asistenční a Tísňová péče - Anděl na drátě

Nepřetržitá 24/7 Asistenční a Tísňová péče „Anděl na drátě“ je určena převážně seniorům a osobám se zdravotním postižením, u kterých se zvyšuje riziko pádu, náhlé nevolnosti, slabosti či kolapsu. Zdraví i život pak závisí na rychlém zajištění pomoci

Princip služby spočívá v tom, že klient má stále u sebe (na ruce) malé elektronické zařízení (hodinky, náramek) Po jeho stisknutí se ozve hlas asistenta a ten po vyhodnocení situace zvolí postup a formu zajišťované pomoci. Profesionálně proškolený asistent je s klientem v neustálé komunikaci až do úplného vyřešení celé situace.

Zařízení dokáže samo rozpoznat a upozornit na nestandardní situace (náhlý pád či déle trvající nehybnost) i když klient nestihne aktivovat tlačítko. Zároveň se lokalizuje (GPS/GSM) místo v jakém se klient nachází. Asistent i v těchto případech volá na zařízení a ověřuje stav klienta.

Senior a jeho rodina tak mají jistotu, že se mu vždy dostane rychlé a optimální pomoci v domácím i venkovním prostředí. Uživatel tím získá větší sebedůvěru a nemusí se omezovat ve svých aktivitách a oblíbených činnostech kvůli obavám z nečekaných problémů.

Linka pomoci a bezpečí pro seniory

Součástí služby je také non- stop linka pomoci a bezpečí pro seniory (pomoc při úzkostných a tísnivých pocitech) a poradna pro seniory (pomoc a rada před podvodnými praktikami podomních a telefonních prodejců, pomoc při řešení problémů v domácnosti).

Bez mobilního telefonu, bez měsíčních plateb za SIM kartu.

Další přidanou hodnotou je možnost přijímat hovory na zařízení od rodiny a přátel ale hlavně vlastní, neomezené volání ze zařízení (odchozí hovory) na jakákoliv čísla v rámci veškerých států EU (vše v ceně služby). Klient tak nepotřebuje telefon a ušetří za kredit či paušál SIM karty.

Článek byl převzat z webových stránek města Kuřim se souhlasem vydavatele

TOP
oncomed manufacturing a.s. nabízí práci na pozici Operátor/chemik v obci Brno

Operátor/chemik

oncomed manufacturing a.s. Brno nabízí volné pracovní místo na plný úvazek (HPP). ➤ Jsme farmaceutická společnost se sídlem v Brně-Řečkovicích. Jsme součástí německé skupiny medac a již 14 let se zabýváme výrobou léčivých…

Byl článek zajímavý?

Udělte článku hvězdičky, abychom věděli, co rádi čtete. Čím více hvězdiček, tím lépe.

Reklama